Story Saturday – Streetart. Het verhaal van Jason

Goedemorgen lieve volgers,

Vandaag is het weer zaterdag en dat betekend dat er weer een nieuwe Story Saturday online komt.
Vandaag gaat het over street-art en daarmee komt het verhaal van Jason aan bod, die sinds 3 jaar zelf aan street-art doet.
Street-art is naar mijn mening vaak ondergewaardeerd en ik hoor vaak dat mensen er vooroordelen over hebben. Omdat ik in mijn omgeving een aantal hele mooie kunstwerken heb gezien als het gaat om graffitikunst, wilde ik de straatkunst graag eens wat meer aandacht geven. Voor dit  artikel interviewde ik Jason, die mij er alles over kan vertellen.

graffiti

”Ik ben Jason, ik ben 15 jaar en sinds 3 jaar doe ik aan street-art.
Ik spuit graffiti en dat vind ik erg leuk om te doen. Je kunt maken wat je wilt, met de kleuren die je wilt en in welke grootte je maar wilt.
Je kunt alles zelf beslissen en dat maakt dat het jouw eigen creatie wordt, dat is wat ik zo leuk vind aan het maken van street-art.
Zoals ik al zei, doeStreet-art 2.0 ik dit nu ongeveer 3 jaar.
Ik was toen 12 en een maatje van me deed toen al een tijdje aan street-art.
Dat vond ik erg interessant en ging een keer met hem mee naar een street-art plek.
Het is een plek in de buurt waar je legaal graffiti kunt spuiten.
Die vriend van me maakt daar zijn kunstwerken en vanaf dat moment maak ik daar nu ook mijn werken.
Ik ben eerst begonnen met letters, zoals op deze foto te zien is. Later ben ik ook begonnen met het creeeren van figuren, gezichten bijvoorbeeld.
Ik ben eerst begonnen met tekenen, dat doe ik eigenlijk al sinds ik me het kan herinneren, volgens mij teken ik al sinds dat ik het kan.
Het geeft me voldoening om iets totaal nieuws te maken, zeker als ik achteraf tevreden kan zijn over het eindresultaat.
Het enige wat ik jammer vind, is dat mensen vaak vooroordelen hebben over straatkunst.
Veel mensen vinden het vandalisme of niet mooi.Street-art 3.0
Ikzelf maak alleen kunstwerken op plekken waar dat mag en ik zie het ook gewoon echt als kunst. Ik vind het jammer dat veel mensen dat niet zo zien, maar iedereen mag dat zelf weten natuurlijk.
Ik zou best meer plekken willen zien waar graffiti gewoon legaal gezet mag worden.
Tunnels waar weinig mensen komen bijvoorbeeld. Dan bedoel ik natuurlijk wel echt kunst. In tunneltjes zie je ook vaak scheldwoorden op muren, dat noem ik geen kunst.
Ondanks de vooroordelen zal ik altijd met plezier bezig blijven met het maken van kunstige nieuwe dingen.

 

 

 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Story Saturday – Streetart. Het verhaal van Jason

  1. Er was eens zegt:

    Jason heeft talent!

    Like

Geef een reactie

