Opa, wat is de code van de wifi?

Hey lieve volgers,

Vandaag weer even een spontaan artikeltje.
Ik heb een bijbaantje in een verzorgingstehuis en ik heb daarom veel gesprekken met ouderen.
Vandaag vertelde een oude man me iets dat me gelijk aan het denken zette en uiteindelijk bracht het me bij dit artikel.
Tante Sien vond het even tijd om dit met jullie te delen, vandaar het spontane idee om er een artikel over te schrijven
Een tijdje geleden schreef ik het artikel: ”The kids of today”
Dat ging over het feit dat kinderen al heel jong een telefoon hebben, maar ook al heel jong slaaf zijn van technologie.
Vandaag sprak ik 2 ouderen, die toevallig allebei vertelden over hun kleinkinderen.
Beiden vertelden ze dat ze altijd zo blij zijn als hun kinderen en kleinkinderen op bezoek komen, maar dat ze het zo jammer vinden dat ze dan altijd maar ”zitten te tikken op die apparaten”.
Ikzelf vind het niet echt netjes om de hele tijd mijn telefoon te checken als ik bij mijn opa en oma ben, maOpa, wat is de code van de wifi.jpg 2.0ar want vinden jullie hiervan?
Ik hoor veel kinderen roepen: ”Is er wifi?” ”Opa, wat is de code van de wifi?”
Kunnen we onze telefoon even wegleggen als we bij opa en oma zijn, of kunnen we stiekem gewoon helemaal niet meer zonder?
Laat me in de reacties weten wat jullie ervan vinden.
Liefs, tante Sien 😛

 

Opa, wat is de code van de wifi?
Kun je weer niet zonder dat internet?, wat is dat toch mn liefie?
Opa wil graag met je praten, zonder heel de tijd dat getik.
Kun je dat nou niet eens laten? opa onderdrukt een snik.
Vroeger kwam je altijd bij ons en opa luisterde altijd naar jou.
Maar nu zit jij te tikken op zo’n scherm, de hele tijd, wat is dat nou?
Opa is nu een beetje ouder, opa wil soms ook wat kwijt.
Vroeger had jij je kinderzorgen, dan luisterde opa ook altijd.
Luister daarom een keer naar opa, zónder die verdomde telefoon.
Misschien ontdek je dan een keer zelf, praten en luisteren is eigenlijk heel gewoon.

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

