Story Saturday – Het verhaal van Jasmijn

Hey lieve volgers,
Vandaag is het weer zaterdag, het is dus weer tijd voor een nieuwe Story Saturday. Twee weken geleden was het verhaal van Jason aan de beurt, waarin hij vertelde over zijn Street-art.
We blijven een beetje aan de kant van de kunst, voor deze editie van Story Saturday heb ik iemand geïnterviewd die kort geleden een eigen single opnam en nog regelmatig eigen nummers schrijft.
Vandaag is het verhaal van niemand minder dan Jasmijn te lezen. Jasmijn is 18 jaar, maar al een tijdje actief in de muziekwereld. Ze nam haar eigen single op en vertelt over haar ontwikkelingen in de muziekwereld.


De standaardvraag: Wanneer ben je begonnen met zingen?
Oh ja, dat is wel grappig. Namelijk niet zoals iedereen op mijn achtste.
Ik dacht namelijk: ‘’Ik kan echt niet zingen’’ , beetje verlegen haha.
Toen aan het einde van de tweede klas, ik was toen 14 jaar, deed ik mee aan een zangcursus van 2 maanden.
Bij deze cursus moest je een liedje kiezen, oefenen en uiteindelijk opvoeren voor publiek.
Het nummer dat ik koos was ‘’Mag ik dan bij jou’’ van Claudia de Breij.
Daarop zei mijn zangdocente: ‘’Stop niet met zingen en ga echt op zangles’’
Tijdens mijn optreden maakte ik een vrouw uit het publiek aan het huilen, dus ja, ik ging toen maar op zangles.

Wel mooi dat je iemand hebt kunnen ontroeren met je optreden!
Ja klopt, ik was zelf ook ontzettend zenuwachtig, maar blijkbaar vonden anderen het mooi omdat ik het zelf ook zo’n mooi nummer vond.

Dan heb je het goed overgebracht! Ik ken het nummer wel en ik vind het zelf ook een heel mooi nummer. Ik heb weleens een filmpje gezien van je optreden en ook dat klonk toen prachtig. Vanwege het nummer maar zeker ook vanwege je zangkunsten. Dankjewel! Ja, dat was wel echt de reden voor mij om verder te gaan met zingen. Ik heb in de loop van de tijd ook nog in een aantal bandjes gezeten. Ook dat was een megavette ervaring!

Dat lijkt me inderdaad een superervaring! Hoe oud was je toen je in bandjes begon te spelen?
Dat was mStory Saturday - Het verhaal van Jasmijneteen in het jaar dat ik met zangles begon, best snel al eigenlijk.
Mijn zanglesdocente vond dat ik in de schoolband moest zingen om ervaring op te doen, supervet!
Ik heb ongeveer 2 jaar opgetreden in verschillende bandjes.  Later ook nog in een zelfstandig bandje, maar uiteindelijk heb ik er toch maar voor gekozen om alleen door te gaan. Dat kwam ook omdat ik toen bezig was met schrijven van eigen nummers.
Verder heb ik met mijn ex meegedaan aan een talentenjacht en die talentenjacht hebben we gewonnen: We mochten een single opnemen.
Supergaaf, want in eerste instantie was deden we gewoon mee om ervaring op te doen, maar toen wonnen we dus ineens. Onze cover van Ed Sheeran – Thinking Out Loud sloeg goed aan bij de jury en het publiek en toen mochten we de studio in.
Inmiddels heb ik de cd binnengekregen, met daarop ons gecoverde nummer van The Calling – Wherever You Will Go.

Superleuk, je eigen single. Zeker iets waar je trots op mag zijn!
Het was inderdaad heel gaaf, ik zou zo weer een nummer op willen nemen, ik ben zo enthousiast nu ik erover vertel!
Deze keer wil ik dan proberen mezelf te begeleiden op de piano én ik zou dan een zelfgeschreven nummer willen opnemen.
Met kerst heb ik een eigen nummer geschreven waarmee ik op mocht treden, heel leuk om te doen.

Wauw! Dat is wel een hele uitdaging. Speel je al lang piano? Sinds mijn achtste, ik ben van Bach overgegaan naar Pop.

Dat is dus al een lange tijd. Heb je voor je zelfgeschreven nummers een bepaald genre dat je aanhoudt? Nee, dat is eigenlijk het gekke. Ik heb niet 1 bepaald genre, het is een beetje een mix van alles. Sommige nummers hebben de stijl van Ed Sheeran en Tom Odell, met een beetje pop er doorheen maar toch ook weer niet, je zou het mijn eigen genre-twist kunnen noemen.

Origineel juist. Kunnen we je single al ergens beluisteren?
Op dit moment nog niet, maar binnenkort zal hij verschijnen op mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCnULaMl1ggjO3sJMMSMO3BA

Leuk, in de gaten houden dus! 😉 Gaan er in de toekomst nog andere nummers van jou op je YouTube-kanaal verschijnen? Jazeker, ik hoop in de toekomst nog een paar nummers samen te doen en ook ga ik proberen om wat zelfgeschreven Nederlandstalige nummers online te zetten.

Hartstikke leuk, we gaan je kanaal in de gaten houden!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Story Saturday – Het verhaal van Jasmijn

Geef een reactie

