10 dingen die ik vroeger als klein kind dacht

Hey allemaal,
Vandaag weer een nieuw artikel.
Zoals jullie weten vind ik het altijd erg leuk om herinneringen van vroeger op te halen en hierover te praten.
Als ik later ooit oma mag worden zal ik mijn kleinkinderen waarschijnlijk vaak vertellen over vroeger, zoals heel veel ouderen graag doen.
Ik zette 10 dingen op een rijtje die ik als kind altijd dacht

1. Dat de maan onze auto volgde en ik vond het dan ook heel knap dat de maan de auto bij kon houden

2. Dat als iemand zijn been gebroken had, diegene dan nog maar 1 been had en dat dat been dan weer opnieuw aan zou groeien.

3. Dat als je bij verstoppertje zo plat mogelijk onder een deken op de grond of wherever ging liggen, dat niemand je dan zou vinden en jij dus gewonnen had. Vervolgens vond ik het dan heel vreemd dat ik als eerste gevonden werd

4. Dat autorijden heel simpel was: Je hoeft toch alleen maar aan het stuur te draaien? Ik wilde als 3jarige dan ook echt een rijbewijs dan kon ik met de auto naar de peuterspeelzaal 😂

5. Dat je makkelijk wakker kon blijven tot middernacht zodat je met eigen ogen kon zien hoe Sinterklaas je tekening op kwam halen en een pakje in je schoen deed.

6. Dat klaprozen konden ontploffen (ja echt, dat had een klasgenootje van de peuterspeelzaal me verteld en ik geloofde het volledig.

7. Dat als ik een kastanje zou planten in de tuin, er de volgende dag een grote kastanjeboom in de tuin zou staan. Maar helaas dat lukte op de een of andere manier nooit 😅

8. Ik vroeg me af waarom er wel moederdag en vaderdag was, maar geen opa en omadag. Of tantedag. Of oomdag.

9. Ik vroeg me ook af waarom er alleen moedervlekken bestonden en geen vadervlekken?

10. Tenslotte dacht ik ook altijd dat er een mandarijnenboom in mijn buik zou groeien als ik perongeluk een pitje inslikte

image

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op 10 dingen die ik vroeger als klein kind dacht

  1. Er was eens zegt:

    Dit vind ik echt een heel leuk en authentiek stukje. Heb je veel van dit soort herinneringen? Vanaf welk moment kun je je leven herinneren? Ik herinner me dingen vanaf mijn derde levensjaar. Liefs, A.

    Like

    • myvisionthroughyoureyes zegt:

      Ja ik heb best veel van dit soort herinneringen. Mijn eerste herinnering is van toen ik 2 was, mijn eerste ochtend op de peuterspeelzaal, maar ik weet er nog maar heel weinig van, dat wel. Liefs C.

      Like

Geef een reactie

