8 types die je tegenkomt tijdens het uitgaan

Hey allemaal,

Vandaag weer een nieuw artikel en deze keer ga ik het hebben over verschillende types die IMG-20140301-WA0003je tegenkomt in het uitgaansleven. Zelf ga ik af en toe eens uit en het valt me op dat er verschillende typen uitgaansmensen zijn die je eigenlijk op elk feest wel weer terugziet.
Allereerst wil ik er even bij vermelden dat niemand zich aangesproken hoeft te voelen en dat je dit artikel niet té serieus moet nemen, ik vind het gewoon een leuk onderwerp om eens over te schrijven 😉

1. De stomdronken feestganger
Ik denk dat we dit type allemaal weleens tegen gekomen zijn.
Veel te snel heeft deze persoon zijn drankjes achterover getikt. Wat zijn vrienden kunnen kan hij ook! Of toch niet?
Zijn benen voelen als lood, lopen… hoe moest dat ook alweer? Zijn vrienden ondersteunen hem terwijl hij probeert vooruit te strompelen, maar helaas is hun steun niet genoeg.
Daar gaat hij en hij ligt languit op de vloer. Zijn gezicht vertrekt niet, want hij voelt geen pijn. Er komen allemaal mensen omheen staan. De een lacht hem uit, de ander staat er wat geschrokken bij. Gelukkig zijn zijn vrienden zo aardig om hem naar huis te brengen.

2. De spring-in-‘t-veld
Deze persoon heeft het heel erg naar zijn zin en laat dat merken ook.
Ze danst en springt in het rond en houdt daarbij niet helemaal rekening met de anderen op de dansvloer. Deze persoon botst geregeld tegen anderen op en is de hele tijd heel actief.
Hij of zij doet het misschien niet eens expres, maar niet iedereen is even blij met hem of haar.

3. De teruggetrokken feestganger
Deze persoon vind het vaak oprecht heel leuk dat hij is uitgenodigd, maar durft absoluut niet de dansvloer op of kent eigenlijk  bijna niemand van de uitgenodigden.
Hij of zij weet zich niet zo’n houding te geven en blijft daarom maar zo onopvallend mogelijk in een hoek staan, het liefst met een telefoon in de hand om achter weg te duiken. Soms staan deze feestgangers in een klein groepje, want ze zijn lang niet altijd alleen. Misschien staan ze daar ook wel om even rustig hun drankje op te kunnen drinken of omdat er iemand op de dansvloer staat waar ze eigenlijk wel op af willen stappen, maar er moet nog even met hun beste vriend of vriendin overlegt worden hoe ze dat gaan doen.

4. De verstrooide chaotische feestganger
Deze persoon is AL-TIJD alles kwijt.
Hij of zij is niet eens altijd dronken, maar waar die ID-kaart ineens gebleven is? Geen idee!
De ene keer is het een jas, de andere keer een ID-kaart en weer een andere keer is zijn pinpas kwijt.
Deze persoon controleert ook regelmatig zijn zakken of tas om er zeker van te zijn dat hij alles nog wel bij zich heeft. Vaak vindt hij zijn spullen weer en meestal zitten de spullen gewoon in de broekzak of tas van deze feestganger. Deze persoon doet geen vlieg kwaad, maar, tja… de spullen van deze persoon zijn nou eenmaal belangrijk voor hem en wil ze gewoon niet verliezen. De ene verstrooid chaotische feestganger wordt er ontzettend zenuwachtig van en vergeet daarom waar hij zijn spullen eigenlijk gelaten heeft. De ander heeft misschien tóch iets teveel drankjes genuttigd en is nu vergeten waar al zijn spullen gebleven zijn.

5. De uitslover
Deze persoon is niet te verwarren met de spring-in-‘t-veld, want in tegenstelling tot dat type uitgaansmensen, is deze persoon opzettelijk heel aanwezig.
Hij spreekt voortdurend anderen aan en probeert alles beter te doen dan een ander.
Deze persoon probeert je te voortdurend te overtreffen met zijn dansmoves en hij kan véél sneller en véél meer drinken dan jij, wat dacht je dan? 😉
De andere feestgangers vinden deze persoon over het algemeen heel irritant en de meesten proberen hem uit de weg te gaan.

6. De krent
Deze persoon geeft niet graag een rondje, maar er een aannemen is geen probleem.
Tegen de tijd dat het zijn beurt is om een rondje te geven moet hij ineens snel naar huis, is hij ineens moe of heeft hij geen geld meer. ”He, wat jammer nou. Nou, de volgende keer betaal ik hoor. Die volgende keer komt er allen nooit echt.

7 De gulle gever
Je raadt het al: deze persoon is precies het tegenovergestelde van de krent.
Hij geeft graag een rondje en trakteert zijn vrienden graag.
Een drankje voor een ander betalen is geen probleem. Deze persoon zal nooit weggaan en de andere met de rekening achter laten.

8. Het dranghek
Deze persoon zal je er nooit door laten als je ergens anders heen wilt.
Hij staat op een plaats waar hij alles perfect kan zien en dat wil hij koste wat kost zo houden. Je langs deze persoon proberen te wurmen heeft geen zin, deze persoon geeft zoveel weerstand, hij wil niet het risico lopen dat hij zijn goede plek verliest.

Dit waren 8 types die ik regelmatig tegengekomen ben.20140912_204258
Ik denk dat ik zelf lichtelijk onder type 4 val: de verstrooide chaotische feestganger.
Meestal heb ik mijn ID-kaart en telefoon gewoon in mijn tas zitten, maar soms doe ik deze uit automatisme in mijn broekzak/jaszak.
Als ik dan in mijn tas kijk zit mijn mobiel er ineens niet meer in en elke keer schrik ik dan weer, terwijl ik me dan 2 seconden later bedenk dat hij gewoon in mijn jaszak of broekzak zit. Gelukkig ben ik nooit iets echt kwijtgeraakt en ik heb ook niet altijd dat ik iets ”kwijt” ben, maar het gebeurd me toch nog vaak genoeg
Als welk uitgaanstype zou jij jezelf omschrijven?

 

 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op 8 types die je tegenkomt tijdens het uitgaan

  1. artisticstateofmind zegt:

    Leuk geschreven! Ik lijk dan t meeste op 3, maar niet zo overdreven haha. Ik heb altijd alleen even tijd nodig om me goed te voelen bij andere etc.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

