Koningsdag 2016 – Wat zou ik doen als ik koningin was?

Hey allemaal,

Koningsdag 2016 is inmiddels voorbij, maar wat was het een leuke dag.
Het was af en toe een beetje regenachtig maar dat mag de pret niet drukken.

image

Eigenlijk best een bijzonder idee dat het hele land feestviert omdat de koning jarig is, maar ik vind het heel gezellig altijd en ook echt iets dat bij Nederland hoort, net als bevrijdingsdag
Ik zou het ook echt een eer vinden als ik de koning was,(of in dit geval dan koningin 😉 ) dat het hele land dan zou feesten omdat ik jarig ben.
Omdat ik het altijd nogal leuk vind om  lijstjes te maken zet ik ook nu weer 8 dingen (ja ze zijn heel random) op een rij die ik zou invoeren als ik voor 1 dag koningin was.

1. Allereerst zou ik ervoor zorgen dat ouderen, mensen met een handicap en alle anderen die zorg nodig hebben weer onbezorgd de zorg kunnen krijgen die zij nodig hebben.

2. Daarnaast zou ik alle arme gezinnen in Nederland op mijn kosten op vakantie sturen. Als koningin heb je toch genoeg geld daarvoor en ik gun de mensen die met weinig moeten leven ook eens een mooie vakantie

3. Ik zou regelen dat studiekosten van de belastingskosten afgehaald konden worden. Studeren moet je zien als een investering in jezelf

4. Ik zou regelen dat je op élk festival je teveel aan muntjes terug in kunt ruilen, super handig.

5. Ook zou ik het openbaar vervoer gratis maken voor ouderen en studenten zonder verdere voorwaarden van de soort studie en ongeacht het seizoen en de tijd.

6. Ik zou (ja sorry) fruit en groente goedkoper maken en snacks wat duurder. Ondanks dat ik zelf best van snacks hou, hoor ik altijd veel mensen klagen dat salades en fruit veel duurder is dan junkfood en dat afvallen daarom moeilijk is. Geef ze eens ongelijk 😉

7. Ik zou Humberto Tan een lintje geven voor zn dansmoves maar ook gewoon omdat ik hem een ware held vind.

8.Verder zou ik alle medewerkers uit de zorg, van de brandweer, politie en defensie loonsverhoging geven want deze mensen redden dagelijks levens en zorgen voor anderen en voor veiligheid en daar mag best wat meer waardering voor komen.

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

