Bevrijdingsdag

Hey lieve volgers,

13129495_1095983783773571_828084710_nWoensdag plaatste ik een artikel als eerbetoon aan de oorlogsslachtoffers-en-soldaten.
Gisteren was het Bevrijdingsdag en wat was het een mooie dag.
De zon scheen, ik heb deze dag doorgebracht met mijn vriend en nog een paar vrienden, ik ben met Kenny B op de foto geweest en verder: het was alsof we allemaal 1 volk waren.
Dat zijn we natuurlijk ook, maar daar merk je helaas niet altijd evenveel van.
Onze vrijheid is ontzettend belangrijk en absoluut niet vanzelfsprekend.
Wat vrijheid voor mij betekend, is dat ik kan zijn wie ik ben zonder consequenties en dat ik kan wonen waar ik wil zonder bang te hoeven zijn voor terreur.
Voor dit artikel vroeg ik ook om de mening van anderen, omdat ik het leuk vind om te horen wat vrijheid voor anderen persoonlijk betekend.
De meningen waren allemaal anders, maar kwamen op bepaalde punten toch ook overeen.
Ik heb ze voor jullie op een rijtje gezet.

Vrijheid is voor mij:

Jasmijn: Het kunnen doen en laten wat ik wil zonder vooroordelen van anderen.
Mirona: Je veilig kunnen voelen en je mening kunnen uiten zonder gevolgen van dien.
Daniël: Je eigen mening kunnen hebben en nee kunnen zeggen als je iets niet wilt en natuurlijk jezelf kunnen zijn
Tirza: Kunnen doen en laten wat ik wil zonder na te hoeven denken over consequenties voor mijn eigen veiligheid
FreedomAnita: Dat ik gewoon mezelf mag zijn zonder toestemming van wie dan ook.
Joris: Dat je niet bang hoeft te zijn en dat je kan doen en zeggen wat je wilt.
Kyra: Dat ik mag zijn wie ik nu ben
Luna: Dat we kunnen doen wat we zelf willen en geen angst hebben.
Mika: Zelf kunnen bepalen wat je doet en dingen kunnen doen waar je achter staat

Angelique: Kunnen zijn wie je bent zonder gevolgen
Welmoed: Kunnen doen wat je gelukkig maakt.
Dion:  Dat iedereen gelijk aan elkaar is en niet oordeelt over elkaar en daarbij samen genieten met elkaar! Hoe je ook bent!
Marilyn: Dat niets of niemand me tegenhoud om te doen of te laten wat ik wil

Ik vind het erg leuk om alle verschillende reacties te lezen, iedereen heeft een andere beleving van vrijheid en toch zijn ze allemaal even belangrijk.
Iedereen die heeft meegewerkt aan dit artikel: heel erg bedankt voor jullie medewerking.
Het enige wat ik nog wil zeggen is:

Verspreid de liefde
Geef de vrijheid door
Wees er voor elkaar
Geef aan angst geen gehoor
Maar weinig is zo belangrijk als vrij kunnen zijn.
Zonder consequenties, zonder angst en zonder pijn.

Maandag weer een nieuw artikel dat over moeders en Moederdag zal gaan.
Tot dan!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

