5 types die je tegenkomt in de trein

Hey allemaal,

De laatste tijd plaats ik best vaak artikels over verschillende soorten types die je tegenkomt in bijvoorbeeld de bioscoop, het uitgaansleven of zoals vandaag: In de trein.
Omdat ik zowel voor school als in mijn vrije tijd erg veel met de trein reis, besloot ik om vandaag eens artikeltje te schrijven over 5 types die je in de trein tegenkomt.
Herkennen jullie ze?

1. De luidruchtige beller
Waarschijnlijk kennen jullie hem of haar allemaal wel.
Deze persoon belt vaak lang en soms naar meerdere personen en bespreekt dan zijn hele privéleven. Dat de gehele derde coupé van treinstel 8864 dit ook allemaal hoort doet er voor deze persoon niet toe.

2. De boze ouder
Laatst maakte ik dit nog mee.
Een klein meisje van een jaar of twee reisde met haar moeder.
Het meisje deed eigenlijk niets verkeerd, ze speelde met een koortje dat aan de tas van haar moeder hing, maar haar moeder schreeuwde naar haar bij alles wat ze deed en ik vond het gewoon erg om te zien en te horen, ik kreeg het gewoon een beetje koud ervan.
Helaas gebeuren zulke situaties best vaak, en natuurlijk niet alleen in de trein.
Ik hoop altijd dat zulke kinderen nog een vader, opa, oma, oom en/of tante hebben die wél lief voor hen is.

3. De stand-up comedian
Een jaar geleden ging ik met de trein naar Utrecht naar de verjaardag van een vriendin.
Er zat een man in de trein die ineens opstond en voorstelde om met de hele coupé een verhaal te schrijven. Elke reiziger mocht dan 5 zinnen schrijven en zo ontstond er een heel verhaal. Hoe het verhaal precies ging weet ik niet meer, want ik moest na een tijdje overstappen, maar het ging over reizen met de trein, dat weet ik nog wel.
Tussendoor vertelde de man ook nog wat grappen, het was best een gezellige reis.
Nou kom ik dit type verder niet heel vaak tegen, maar tóch is hij me bijgebleven na die reis naar Utrecht.

4. De boze wanbetaler
Deze reiziger heeft niet ingecheckt en helaas, de conducteur komt de vervoersbewijzen checken.
Natuurlijk houdt de conducteur hem aan en daar is hij of zij niet zo blij mee.
Hij wordt boos, maakt denigrerende opmerkingen of wordt zelfs agressief.
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand heel agressief werd naar de conducteur.
Gelukkig moest ik toen net bij het volgende station uitstappen.

5. De sociale praatgraag
Deze reiziger is meestal een vrouw en als ze naast je komt zitten praat ze de oren van je hoofd. Ik vind het persoonlijk altijd wel grappig en gezellig als dit type reiziger naast of tegenover mij komt zitten, je moet tenslotte toch zitten en wachten tot je op je bestemming bent. Deze reiziger praat vaak ook tegen mensen met oordopjes in, die het eigenlijk iets minder leuk vinden dat anderen tegen hen praten op dat moment.

Dit waren ze alweer alle vijf, ben ik er nog 1 vergeten die jij wel herkent?
Laat het me even weten in de reacties.

Tot de volgende keer!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op 5 types die je tegenkomt in de trein

  1. Roos zegt:

    Haha, nummer 3 geweldig die zou ik ook nog wel eens willen tegen komen.

    Like

Geef een reactie

