#1 Op de kaart: Roosendaal

Hey alle20160606_114844maal,
Vandaag heb ik de eerste reis gemaakt voor mijn nieuwe rubriek op de kaart, waarbij ik naar door jullie ingezonden plaatsen in Nederland ga, waar ik nog niet eerder geweest ben.Vandaag was Roosendaal aan de beurt. Officieel zou ik ook nog naar Lage Zwaluwe gaan, die was namelijk ook ingezonden en ligt op ongeveer een kwartier van Roosendaal, maar daar was helemaal niets toen ik daar uitstapte, dus ik heb daar helaas niets nieuws kunnen vinden.

In Roosendaal was wél het een en ander te vinden, ik heb het ook erg naar mijn zin gehad vandaag.
Allereerst vind de straatjes van Roosendaal heel gezellig. Ze zijn smal, en op de gebouwen staan hier en daar stadsgedichten en links en rechts af en toe een klein stadscafeetje.
Ik besloot om door te lopen richting de winkelroute in plaats van naar Rosada te gaan, omdat dit al redelijk bekend is en ik wilde juist eens nieuwe dingen opzoeken.
Ik volgde dus de winkelroute en kwam uit op de Bloemenmarkt, ik vond het er gezellig uitzien. Op de Bloemenmarkt ontdekte ik ook ”Het wapen van Roosendaal” een gezellig eetcafé, maar ook nog een aantal andere eetcafeetjes, waaronder een aantal Griekse.
Na een tijdje lopen kwam ik een nieuw winkeltje tegen, het was nog niet zolang geopend en het heet: ”Mijn huis”.
In de etalage zag ik deze tas hangen en ik vond hem zo leuk dat ik hem meteen kocht.
13402716_238104013238369_233574899_nDe tekst die erop staat: ”You look lovely today” vond ik al meteen lief en de letters vond ik mooi dus de keuze was snel gemaakt. Daarnaast vind ik zulke tasjes sowieso leuk en dit was precies de tas waar ik naar op zoek was.
Heel simpel, maar ook leuk.
Het is een Ibiza-winkeltje, er zijn dus allemaal spulletjes te koop in Spaanse stijl, je moet er wel echt van houden, maar als je dat leuk vindt, ben je bij dit winkeltje aan het goede adres.

Toen ik verder liep door de winkelstraatjes, kwam ik een tuin-en woonwinkel tegen: ”Maison et Moi”. Misschien klinkt het heel saai, maar ik vond het er echt leuk uitzien.
Ik koop graag spulletjes voor in huis en dus besloot ik er even te kijken.
Omdat ik op dat moment niets zag wat ik echt nodig had, heb i13398431_124266074660848_1059229783_nk er niets gekocht, maar ik ga zeker nog een keer terug naar deze winkel, want het was helemaal ingericht in de stijl die ik leuk vind, ik zal dus vast nog weleens leuke spullen vinden voor in huis.
De foto is misschien wat onduidelijk, maar eigenlijk moet je de winkel gewoon echt zelf zien.
Deze foto van de etalage geeft wel globaal weer wat voor soort artikelen ze verkopen, maar als je even binnen bent geweest krijg je een beter beeld van de winkel.
Ik raad jullie dit winkeltje zeker aan.

Op de winkelroute zelf heb ik verder niet echt andere winkels gezien die me aanspraken, omdat de winkels allemaal vrij onbekend waren.
Wel vond ik de inrichting van de stad heel gezellig, soms zelf een beetje dorps.
Omdat er in Lage Zwaluwe vrij weinig te zien was, besloot ik om nog even door te reizen naar Rotterdam, een stad waar ik graag heenga en waar ik ook regelmatig te vinden ben.
Daar heb ik nog een superleuk jurkje gekocht én de waterfallcoat die ik al een hele tijd wilde, maar nergens kon vinden.
Vandaag heb ik hem dus gevonden; donkergroen, precies de kleur die ik zocht.
Op de terugweg ben ik nog even langs KFC gegaan om de nieuwe Krushem te proberen: Krushem Pin20160606_154122a Colada.
Mocht je nog twijfelen om hem uit te proberen? Gooi je twijfels over boord en gaan! 😉  Hij smaakte enorm goed, een echte aanrader.
De limoentjes maken het verfrissend en het is een echt zomers tussendoortje.
Op de foto is hij nog maar halfvol, maar hij smaakte gewoon ontzettend goed, sorry 😉

Samengevat: Het was een mooie zonnige dag en ik vond het leuk om weer eens nieuwe winkeltjes en eetcafeetjes te vinden.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, laat het me weten in de reacties en mocht je nog een stad weten waarvan je vindt dat ik die ook zeker moet bezoeken: Laat het me weten en misschien reis ik de volgende keer dan naar die stad.

Tot volgende week!

 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op #1 Op de kaart: Roosendaal

  1. Ruud Kooman zegt:

    Prima reisverslag hoor Cynthia en goeie reclame voor de winkels.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

