#2 Op de kaart: Utrecht!

20160604_172524.jpg

Hey allemaal!
Vandaag weer een nieuw reisverslag voor ”Op de kaart” en deze keer ging mijn reis naar Utrecht.
In de provincie Utrecht kom ik regelmatig, maar in de hoofdstad Utrecht had ik nog niet eerder uitgebreid rondgekeken en daarom vond ik dat eens tijd worden.
Utrecht was ook door jullie ingestuurd en ik vond het dan ook een hele leuke dag.
Ik neem jullie mee in mijn dag in Utrecht.

Het was een zonnig weekend, dus dat was al een pluspunt opzich.
Eerst heb ik een kijkje genomen in de shoppingmall van Hoog Catharijne, waar ik veel verschillende winkels tegenkwam. De shoppingmall grenst precies aan Utrecht Centraal, het is daarom niet moeilijk te vinden.
Ik heb in verschillende winkels rondgekeken, maar niets gekocht deze keer.
Als je er nog nooit geweest bent is het zeker leuk om er eens te kijken.
Ik denk dat ik zelf nog weleens terug zal gaan om nog eens op mijn gemak rond te kijken, het is namelijk best een grote winkelhal.
Omdat ik nog meer wilde zien van Utrecht ben ik niet zolang gebleven.13385602_915921168535614_1335252565_n
Een vrien13388646_1725039977771029_1203563156_ndin van mij haalde me op van Utrecht Centraal en liet me verschillende bekende spots in Utrecht zien zoals de Domtoren en een stukje van de Utrechtse grachten.
Langs de grachten, vooral direct aan het water, zijn veel restaurantjes en eetcafeetjes. Omdat het vanwege het mooie weer heel erg druk was bij de restaurantjes aan de grachten, was er eigenlijk geen goede plek meer voor ons dus helaas hebben we niet kunnen eten bij een van deze restaurantjes, maar ik ben van plan om dit een volgende keer wel te doen, als er wat meer plek is, het lijkt me erg sfeervol.
Na een tijdje rondgelopen te hebben door Utrecht Centrum, gingen we naar het bekende monopolyplein: Neude.
Het is een plein met erg veel terrassen waar vooral veel studenten komen.
Ik vond dat er een gezellige sfeer hing, er waren veel verschillende mensen te vinden en het bedieningspersoneel was erg aardig.
13381368_276095486073192_464028285_n
Dit is het terras waar wij zaten.
Utrecht is een hele leuke, gezellige stad met aardige inwoners.
Je kunt er goed winkelen en er zijn veel restaurantjes en eetcafeetjes én er zijn genoeg terrassen te vinden.
Voor de toeristen zijn er een aantal toeristische spots te vinden dus eigenlijk is er voor ieders wat wil.
Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik raad iedereen aan om, als je in de mogelijkheid bent, Utrecht eens te bezoeken als je dit nog nooit gedaan hebt.

Volgende week weer een nieuw reisverslag van een nieuwe bestemming.
Ik ben benieuwd waar mijn reis deze keer heen zal gaan. Enne, mochten jullie nog leuke steden weten die ik zeker moet bezoeken laat het me weten.
Fijne avond allemaal

 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op #2 Op de kaart: Utrecht!

  1. Wat tof dat je nu al met je eerste “aflevering” bezig bent!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

