Amsterdam

image

Ik hou van Amsterdam.
Van de drukke straten gevuld met aanwezige vrolijke Amsterdammers
Geen enkele plaats blijft verlaten.
Ik hou van de grachten en de golven die stukslaan op de kade.
Ik hou van de smeltkroes van alle verschillende culturen, niemand kijkt er op of om en het maakt niet uit wat je draagt.
Ik hou ook van de grote winkelstraten en van de kleine smalle straatjes langs de grachten.
Ik hou van de fietsen tegen bruggen, wat je in Amsterdam bijna overal ziet.
Natuurlijk hou ik ook van de gekleurde vlaggen uit alle landen zo van: Iedereen hoort erbij.
Ik hou zelfs van de 10 seconden die je hebt om over te steken, na het op groen springen van het licht. Dat heb je hier niet.
In Amsterdam gaan ze niet snel voor je opzij, daarvoor is het te druk.
Maar ik kan wel zeggen: Amsterdam is de hoofdstad van mijn land en dat maakt me toch een beetje trots

image

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Amsterdam

  1. Ruud Kooman zegt:

    Weer een mooi gedicht van je talentje.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

