#4 Op de kaart: Middelburg

Hey allemaal,

Het is maandag en dat betekend weer een nieuwe aflevering van ”Op de kaart”
Deze keer koos ik voor de stad Middelburg, want ik had geen tijd om verder weg te reizen, maar volgende week kies ik weer een van de door jullie ingestuurde bestemmingen.
Vandaag staat Middelburg op de kaart, de hoofdstad van Zeeland.
Het kost weinig reistijd en zeker als je Middelburg niet kent is het een leuke stad om eens heen te gaan.

Middelburg heeft een paar culturele spots zoals de Lange Jan (foto links), het Zeeuws museum en aan het kanaal staan ouderwetse huizen wat het eigenlijk een beetje op een gracht doet lijken.
Middelburg is echt een oude stad met een oude uitstraling en dat vind ik persoonlijk heel leuk. Dat het een oude stad is betekend namelijk niet meteen dat het saai is: Er is genoeg te doen en te vinden.
Laat ik beginnen bij de winkels, die zijn er genoeg. De H&M, Sting, Vero Moda, Sneakers en Only zijn er allemaal te vinden. Wat ik zelf een hele leuk winkel vind in Middelburg is ”Wit Enzo” Dit is een lokaal winkeltje en de naam zegt het al: er zijn allemaal witte artikelen te koop, waaronder kleding.

Ook qua eetgelegenheden zal Middelburg je niet teleurstellen.
Mijn favoriete eetcafé in Middelburg is St. John, gelegen aan de St. Janstraat.
Je kunt er ontbijten, lunchen of gewoon tussendoor even genieten van een beker yoghurtijs.
Mijn favoriet is absoluut Daim-karamelyoghurtijs, maar ook het aardbeienyoghurtijs met verse aardbeien vind ik erg lekker.
Verder kun je er alle soorten thee drinken die je je maar kunt bedenken, waaronder rozenthee, ook een van mijn favorieten. St. John is ouderwets ingericht, maar op zo’n manier dat het er gezellig uitziet, echt passend bij de oudheid van Middelburg.

 
Waar je ook écht even langs moet gaan als je in Middelburg bent, is hightea-restaurant Honey Pie.
Je kunt daar allerlei verschillende taartjes eten en natuurlijk ook alle soorten thee.
Je kunt het zo gek niet bedenken of ze verkopen het wel. Worteltaart, oreotaart, witte chocoladetaart met frambozen en elke dag is er een andere dagtaart in de aanbieding, die dus elke dag weer anders is. Zelf kom ik heel graag bij Honey Pie.
Het personeel is heel vriendelijk, het assortiment is heel breed
en ik vind de inrichting heel leuk.

 

Natuurlijk bestaat Middelburg niet uit alleen maar eetcafeetjes, ik ben gewoon een zoetekauw, excuse me 😛
Zelf hou ik veel van wandelen en Middelburg is daar een prima plek voor.
Als je van het centrum af gaat, richting de woonwijken, zijn er genoeg plaatsen waar je kunt wandelen. Zelf ga ik vaak naar het parelwegje omdat het daar lekker rustig is en je loopt er lekker in de natuur.
Klinkt misschien heel saai, maar dat is het
niet. Ook voor kinderen is Middelburg een leuke stad, want er zijn genoeg speeltuinen én er is een kinderboerderij.

Tenslotte heeft Middelburg ook genoeg leuke terrassen.
Nou is ”terassen” iets wat ik heel graag doe, dus dat komt mooi uit. Een paar voorbeelden van cafés waar ik graag kom en op het terras zit zijn Seventy Seven, Brooklyn en natuurlijk café de Vriendschap. De bitterballen en kruidenstokbroodjes zijn nergens zo goed als daar 😉  Bij Brooklyn vind ik de wijn dan weer erg goed.

Middelburg heeft ook nog een paar uitgaansgelegenheden maar daar kom ik eigenlijk niet vaak.
Ik ben weleens bij de Rooie Oren geweest, daar kom ik heel af en toe en ik moet zeggen dat ik het daar wel gezellig vind.

Kortom: Middelburg is een hartstikke leuke stad om eens een keer te bezoeken. Het is dan misschien niet een supergrote stad, maar er is genoeg te doen en ik raad het jullie zeker aan om Middelburg eens te bezoeken.

Fijne avond allemaal en tot volgende week!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

6 reacties op #4 Op de kaart: Middelburg

  1. Ruud Kooman zegt:

    Goed reclameverhaal hoor Cynthia

    Liked by 1 persoon

  2. Er was eens zegt:

    Leuk geschreven. Mooie foto’s ook. Lieve groet, A.

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een leuk verhaal heb je geschreven over Middelburg, het enthousiasme spat er vanaf. En ja, dat Middelburg een leuke stad kan ik alleen maar mee eens zijn 😉

    Liked by 1 persoon

    • myvisionthroughyoureyes zegt:

      Dankuwel 🙂 ik ben inderdaad erg enthousiast over Middelburg, ik kom er graag en het leek me wel leuk om er eens over te schrijven

      Like

Geef een reactie

