#5 Op de kaart: Maastricht + Roermond

Hey allmaastrichtemaal,

Gisteren pakte ik het lootje waar Maastricht op stond en dus reisde ik vandaag naar Maastricht. Ik was er nog nooit eerder geweest, ik was überhaupt nog nooit eerder in Limburg geweest, dus ik vond het dan ook erg leuk dat Maastricht vandaag op de kaart staat.

In Roermond heb ik even een tussenstop gemaakt, omdat ik anders erg lang in de trein zou zitten en over Roermond heb ik ook goede verhalen gehoord, reden genoeg dus om er even rond te kijken. Natuurlijk moest ik de letters van Roermond even op deRoermond foto zetten. Ik vind Roermond een gezellig stadje, er zijn veel terrassen en eetcafeetjes wat een gezellige uitstraling geeft aan de stad. Je wordt aangesproken met een zachte G en als je ergens weer weggaat zeggen ze: Haie!, wat ik erg schattig vind klinken. Wij zeeuwen zeggen vaak botweg: “Doei” of de échte doorgewinterde zeeuwen”de hroeten eej” , haie vind ik wel leuk klinken. Naast de vele terrassen waren er ook nog wat gewone winkels te vinden die je eigenlijk overal wel ziet, zoals Hema en Xenos.

Na mijn bezoekje aan Roermond ben ik doorgereisd naar Maastricht, want dat is natuurlijk de stad die ik vandaag uitgebreid zou bezoeken. Toen ik uitstapte, moest ik in eerste instantie even goed uitzoeken hoe ik in het centrum terecht kwam, maar gelukkig was dat niet heel moeilijk. Ik liep over de brug over de Maas en ik was er binnen 10 minuten. Je kunt ook de bus nemen, maar wp-image-693037952jpg.jpgdaar had ik geen zin in. Het was de hele dag zonnig dus die 10 minuten lopen was geen probleem.

Maastricht is een grote, veelzijdige stad, veel groter dan Roermond, maar ook heel gezellig. Iedereen praat met elkaar en is heel vriendelijk, vind ik. De mensen hier zijn heel enthousiast en praten behoorlijk hard, maar niet op een vervelende manier. Het eerste wat ik tegenkwam was het winkeltje: Mooie Dingen” waar inderdaad mooie spullen te koop waren.  Onder andere deze kaartjes vond ik erg leuk. Natuurlijk verkochten ze niet alleen kaarten; ook kleding en spullen voor in huis, erg leuk. Na eJapanese candyven rondgekeken te hebben ging ik verder en na een minuut lopen vond ik mijn grote favoriet: KiKo Milano! In elke stad is hij toch weer net iets anders en ik móet er gewoon altijd even kijken. Deze keer heb ik er zomaar eens niets gekocht, voor mijn doen heel wat 😛
Wat ik ook heel leuk vond was het Japanse snoep wat ik er gevonden heb bij de Jamin. Natuurlijk hebben ze die bij ons ook, maar hier was het aanbod een stukje groter. Binnenkort komt er een blogpost met een review over dit Japanse snoep, dus houd mijn blog goed in de gaten 😉

Voor de rest heb je in Maastricht de grote bekende winkels zoals Zara, Bershka, H&M, G-Star, New Yorker, Mango etc. Natuurlijk zit er, zoals in heel veel grote steden, ook op een aantal straathoeken wel een macdonalds maar daar ben ik niet geweest, daarvoor ben ik niet naar Maastricht gegaan tenslotte. Ik moet zeggen dat ik echt genoten heb van deze dag, misschien vind ik dit zelfs wel mijn leukste reis tot nu toe, hoewel ik Utrecht ook erg leuk vond.

Maastricht 2De optie Maastricht is door meerdere mensen ingestuurd, dus allemaal bedankt voor de tip, het is echt een leuke stad en vooral niet saai. Ook deze stad is dus zeker het bezoeken waard! Ik ben benieuwd waar mijn reis volgende week heen zal gaan, mocht je nog tips hebben voor leuke steden stuur deze dan vooral in. Fijne avond allemaal

Liefs 💕

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op #5 Op de kaart: Maastricht + Roermond

  1. Er was eens zegt:

    Heb je Den Bosch al ontdekt, Cynthia? De schilderijen van Hiëronymus Bosch? De Sint Jan en de Orangerie? De gezellige terrasjes…

    Like

  2. Ruud Kooman zegt:

    Wederom weer een mooi reisverslag Cynthia

    Like

  3. Er was eens zegt:

    Leuke tekst over Maastricht en Roermond, met plezier gelezen. Groetjes, A.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

