#6 Op de kaart: Eindhoven

Hey allemaal,

Vandaag zette ik Eindhoven op de kaart, alweer de zesde reis voor deze rubriek.
Omdat ik al eens eerder in Eindhoven ben geweest ken ik Eindhoven al een beetje, maar ik heb toen lang niet alles gezien, dus deze keer nam ik eens uitgebreid de tijd om Eindhoven wat beter te ”leren kennen”.
Eindhoven is de stad van de voetbalclub PSV. Nu geef ik zelf niet zoveel om voetbal maar ik wilde toch even langs het Philipsstadion, omdat ik PSV wel een leuke club vindt.
Daarnaast vond ik het ook gewoon leuk om eens iets anders eerst op te zoeken dan de winkels, want dan is het altijd zo hetzelfde. Vanaf het station is het niet eens zo ver lopen,
ongeveer 8 minuten, dus dat had ik er natuurlijk graag voor over. Ik heb even een paar foto’s gemaakt van het stadion en even gekeken hoe het stadion eruitziet en ik ben toen teruggegaan naar het centrum, op zoek naar nieuwe spots. Ik ben dus niet heel lang bij het stadion gebleven maar ik vond een stukje cultuur gewoon wel even leuk. Mocht je het leuk vinden: het PSV-museum zit er precies naast.

Als je vanaf het station naar het winkelcentrum loopt, loop je recht op de Primark af en wel de grootste van heel Nederland: hij heeft 4 etages. Natuurlijk ben ik er even naartoe gegaan, want ik vind er altijd wel iets leuks, ookal heb ik het misschien niet altijd nodig, maar dat even terzijde.
Zoals in eigenlijk alle grote steden vind je ook in Eindhoven weer alle grote winkels zoals Pull and Bear, Bershka, Mango, G-star etc. Ik vind de winkelstraten leuk opgedeeld en er hangt een gezellige sfeer, maar eigenlijk vind ik de sfeer in de meeste delen van Brabant heel goed. De mensen zijn er erg vriendelijk en er hangt een beetje een zelfde sfeer als in Maastricht, maar dan op z’n Brabants natuurlijk.

Natuurlijk zijn de restaurantjes en eetcafeetjes me ook niet onopgemerkt gebleven, want er zijn er heel wat in Eindhoven en de keuze is heel veelzijdig. Er zijn Griekse, Chinese, Japanse, Italiaanse restaurantjes, maar ook zijn er gewoon oer-Hollandse restaurants waar je dus gewoon friet met mayonaise kunt bestellen.
Wij besloten om naar de Italiaan te gaan: Da Verdi. We bestelden daar pizza en een mandje brood met olijven en kruidenboter.
Ook de wijn daar was erg lekker en het personeel was
vriendelijk: ze verleenden snelle service. Alles werd ter plekke bereid, wat dus maakte dat het eten allemaal nog vers was.

We hebben er ruim 2 uur gezeten en dus erg genoten van onze maaltijd, ik zou hier nog weleens een keer willen gaan eten.

Tenslotte, ook niet onbelangrijk, zijn er ook nog redelijk wat uitgaansmogelijkheden in Eindhoven, deze variëren van klein knus danscafeetje tot grote uitgaansclub. Helaas hebben we hier verder niet veel van kunnen zien want daar hadden we geen tijd voor, maar het oogde in ieder geval erg gezellig.
Ik weet dat ik in mijn artikels voor op de kaart altijd heel enthousiast ben en dat het overkomt alsof ik alles maar leuk vind, maar ik ben gewoon echt heel veel leuke dingen tegengekomen die écht de moeite waard zijn, zo ook weer met Eindhoven.
Zeker voor studenten is dit een hele leuke en gezellige stad waar veel te doen is.

Om nog even terug te komen op ”het stukje cultuur” waarover ik het eerder in dit artikel had, deze bank, ook wel dé bank genoemd, staat als je van het station afloopt links van een kiosk. De bank viel me op en omdat het volledig keramiekwerk is vond ik de bank wel een fotootje waard.
Deze bank heeft ook nog een betekenis, maar wat die is weet ik niet precies.
Volgende week ga ik weer een keer op reis naar een plek die ik zelf uitkies, omdat ik aankomende week helaas geen tijd heb om ver te reizen, maar het wordt een leuke locatie.
Ook ga ik binnenkort buiten Nederland een aantal afleveringen maken van ”op de kaart”.
In welk land dat zal zijn horen jullie later nog.

Tenslotte wil ik de NS ook even bedanken dat ik weer zonder problemen van A naar B heb kunnen reizen.
Een hele fijne avond allemaal en tot de volgende week.

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

4 reacties op #6 Op de kaart: Eindhoven

  1. Ruud Kooman zegt:

    Mooi verhaal Cynthia

    Liked by 1 persoon

  2. Ik woon in Eindhoven hihi! Ik heb nog wel wat leuke tips voor je, dus als een keer tips nodig hebt; ik help je! X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

