#8 Op de kaart: Gent

Hey allemaal,

Zoals ik al eerder verteld heb zou ik deze week een aflevering van op de kaart maken buiten Nederland. Ik bezocht samen met mijn vriend onze zuiderburen: België dus. Ik wilde al langere tijd een keer naar Gent en ik heb best een aantal lezers uit België, daarom leek het me leuk om Gent eens op de kaart te zetten.

Allereerst: Wat is Gent geweldig!
Veel mensen denken in eerste instantie dat Gent maar een saaie stad is, maar het tegendeel is waar. Gent heeft veel historische gebouwen, grachten waardoor je uiteraard op een rondvaartboot kunt varen maar ook veel gezellige terrassen en heel veel winkels, ook zeker een aantal winkels die je in Nederland niet ziet.

Op de dag dat wij naar Gent gingen waren de Gentse Feesten net begonnen. Overal is het gezellig en op straat is van alles te zien. Wij zagen vooral veel straatartiesten; van gitaristen, trompetisten, violisten en pianisten tot eenwielende acrobaten en levende standbeelden. Ik moet zeggen dat de straatmuzikanten nog echt mooie muziek maakten ook, heel opzwepend en vrolijk allemaal. Er waren allerlei kraampjes waar spullen verkocht werden en er stonden veel verschillende eetkramen. Ook zagen we de Belgische vlag op veel plekken dat vond ik heel leuk om te zien. Daarnaast zijn de Belgen zeer sympathieke en lieve mensen. Ze maken sneller een praatje met je dan in Nederland en ik vind het Vlaamse taaltje zo leuk. Op een gegeven moment liepen we langs een kraam waar allemaal gekleurde vlaggetjes hingen en we stopten even omdat ik een foto wilde maken van de gekleurde vlaggetjes die mooi afstaken tegen de kerk die op de achtergrond stond en toen kwam er een man naar ons toe die mijn vriend een gratis glas Duvelbier aanbood, hij moest het dan wel zelf inschenken en dat werd dan gefilmt, als promotie voor Duvel. Ook dit was een onderdeeltje van de Gentse Feesten, best leuk.

Dit artikel gaat een stukje langer worden dan jullie gewent zijn, maar ik heb veel te vertellen en we hebben gewoon heel veel gezien en erg genoten van Gent. Laat ik even beginnen bij alle winkels die we tegen zijn gekomen, want ook in België moest even gewinkeld worden. We hebben eerst even rondgekeken in Shoppingcentre Gent Zuid. Het eerste wat ik daar zag was Feritas, een winkel met allemaal leuke accesoires. Ik had er al veel over gehoord maar ik was er nog nooit geweest, dus ik wilde er graag even kijken en daar vond ik dit leuke armbandje. Lekker simpel maar toch kleurig. Verder zat er een zaak van Flying Tiger met allemaal superleuke spulletjes, maar uiteindelijk heb ik er niks gekocht omdat er zoveel leuks was dat ik niet echt kon kiezen, en de winkels Celio en Malulu vonden wij ook erg leuk. Celio is een kledingzaak met leuke kleding en de prijzen zijn niet eens zo hoog. Malulu is een soort souvenirwinkel waar allerlei kaarten en mokken met grappige tekstjes te koop zijn en deurplaatjes enzo, maar ook leuke kussentjes, een beetje van alles wat. Na even rondkijken in Gent Zuid zijn we doorgelopen naar het centrum en daar kwamen we NYX tegen, een hele grote make-upwinkel. Als je me al wat langer volgt weet je dat ik gek ben op KiKo Milano en dit was ongeveer de Vlaamse variant ervan. Bij NYX verkopen ze professionele make-up en de keuze is nog net ietsjes uitgebreider dan bij KiKo, ik vond het heel leuk om hier eens te kijken want ze hebben gewoon alle kleuren make-up die je maar wilt. Verder zijn er ook gewoon winkels als H&M en CoolCat en voor de Primarkfans onder ons: Ja, Gent heeft een Primark en een flinke ook! 😉

Na een tijdje gewinkeld te hebben besloten we om even op een terrasje gaan zitten en lekker te genieten van de zon. We gingen bij Cafe de Paris zitten, waar de service trouwens echt snel was en het personeel was ook heel vriendelijk. Ik vond het verder niet een heel bijzonder café, maar het was wel gezellig opzich.

Verder: Gent is ook een hele leuke studentenstad. Er zijn redelijk wat studentenhuizen en er is een Universiteit. Ook zijn de uitgaansmogelijkheden heel breed, volgens mij kun je best goed uitgaan in Gent. Helaas hebben we dat niet kunnen testen want we gingen savonds weer terug maar misschien komt dat nog weleens.

Tegen het begin van de avond hebben we ons avondeten gehaald en dit hebben we opgegeten onder een boom op een veldje waar tientallen mensen zaten, ook daar was de sfeer heel gezellig. Ik ben 2 jaar geleden een keer in Gent geweest voor een schoolexcursie en dat was toen best leuk, maar toen heb ik lang niet alles gezien wat ik nu heb gezien. Het cijfer dat ik geef voor deze reis is een 9, want het was gewoon super daar in Gent. Het enige kleine minpuntje was dat de bus op de heenreis pech had en dat het misschien iets te warm was (33 graden) maar verder hebben we heel erg genoten van onze dag in Gent. Volgende week bezoek ik gewoon weer een stad in Nederland, ik ben benieuwd welke stad het deze keer weer zal worden. Mochten jullie nog suggesties hebben stuur deze dan vooral in! Een fijne avond allemaal en tot de volgende keer 😘

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op #8 Op de kaart: Gent

  1. Ruud Kooman zegt:

    Het raakt afgezaagd, maar weer een schitterend verslag. Top

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

