5 verschillende types klanten in een winkel

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een artikel over verschillende typetjes schreef dus ik vond het wel weer eens tijd worden. Ook in winkels komen verschillende types en ik vond het wel leuk om daar eens een artikel over te schrijven. 

1. De ik-weet-niet-waar-het-hoort-dus-ik-gooi-het-hier-maar-neer. Deze persoon heeft een product gevonden gepakt, maar besluit 2 minuten later dat hij dit product toch maar niet wil kopen. Niks mis mee. Maar, waar stond dat product ook weer? Geen idee, laat ik het 50 cm van het schap waar het thuishoort even neergooien dat ruimt het personeel wel op. Niet Doen!

2. De kleine-aankoop-groot-geld-persoon.  “Dan wordt het 2,85 alstublieft” *geeft een biljet van 50 euro* “Heeft u het misschien ook kleiner?” “Nog kleiner??? Nou nee sorry” …. Waaaarom?

3. De-nee-ik-heb-geen-kleingeld-maar-thuis-wel-hoor. Ja nee thuis heb ik een heel zakje vol kleingeld maar nu even niet helaas. Vergelijkbaar met type 2, maar niet hetzelfde. Achja.

4. De “grappenmaker”. ‘Nee ik hoef geen bonnetje ik kan het toch nergens declareren’ ‘Nee dat bonnetje is voor boven je bed’ ‘Nee ik hoef geen b… oh grapje geef hem toch maar wel anders moet ik buiten slapen vannacht’ 

5. De bekende ouwe gouwe. Deze persoon komt vaak langs in de winkel en iedereen kent hem/haar. Deze persoon kent het personeel vaak bij naam en is meestal erg vriendelijk en sociaal. 

Natuurlijk is dit weer een artikel dat je niet persoonlijk op moet vatten 😘 Dit waren ze alle vijf en tot volgende week. Fijne avond! 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

