#11 op de kaart – Amsterdam

Hey allemaal, 

Allereerst even mijn excuses dat het artikel en de video een dag later gepubliceerd worden dan geplant.

Vandaag zet ik Amsterdam op de kaart. Dit artikel is uitgebreider geworden dan normaal, omdat ik niet 1 maar 2 dagen in Amsterdam ben geweest. Het waren twee ontzettend leuke dagen en we hebben veel gezien van Amsterdam en veel kunnen doen.

10 augustus om 07:15 stapte ik in de trein naar Amsterdam zodat ik om 10:00 aan zou komen. Alles verliep vlekkeloos zonder vertraging en om 10:00 kwam ik aan op Amsterdam Centraal en Jasmijn 10 minuten later. Eerst zijn we naar Madam Tussauds geweest, daar was ik nog nooit geweest dus ik wilde dat graag een keer gezien hebben. Na een bezoek aan Madame Tussauds hebben we rondgelopen in het winkelcentrum van Amsterdam. Natuurlijk hebben we ook even flink geshopt want er zijn zoveel leuke winkels in Amsterdam dat je eigenlijk altijd wel iets leuks kunt vinden. De
als H&M zitten er,waar ik trouwens nog een superleuke trui gekocht heb, maar ook winkels als KiKo (dat vind ík dan weer heel leuk), Stradivarius, Topshop en een Lushstore.

Na een middagje winkelen gingen we met de veerboot naar het Botel, een boothotel. Het was een leuke ervaring om op een boot te logeren, al merk je nauwelijks dat je op het water zit, het uitzicht was ook goed te doen. In de video op mijn kanaal kun je zien in wat voor kamer we zaten en dat soort dingen.

Na aankomst in het hotel hebben we eerst even alles uitgepakt en gesetteld en daarna besloten we om op de pannekoekenboot te gaan eten, die lag namelijk 50 meter verderop. Ook dit was een leuke ervaring, er hing ook een hele gezellige sfeer.
Na anderhalf uur op de pannekoekenboo
t zijn we met de veerboot terug gegaan naar Amsterdam Centraal en vanaf daar met de tram door Amsterdam getourd naar verschillende culturele spots, waaronder natuurlijk de letters IAmsterdam, het bankje dat een plaats kreeg in de film ‘The Fault in our Stars en natuurlijk de Amsterdamse grachten. Rond 23:00 bedachten we dat het misschien wel leuk was om nog naar The Icebar te gaan en dus namen we de metro naar de icebar. Bij binnenkomst kregen we een gin-tonic, maar die viel helaas een beetje tegen. Na 15 minuten ging er een bel en mochten we doorlopen naar de ijshal. We kregen een winterjas aan en handschoenen en daarna mochten we naar binnen. In de ijshal was het -9,4 °C, waardoor alles wat daar was, van ijs was, in de video is dat duidelijker te zien. Er waren een paar mooie ijsculpturen en zelfs de glazen waren van ijs. We hebben het ongeveer een halfuur uitgehouden in de ijshal en toen gingen we weer terug naar het verwarmde gedeelte waar we nog even wat gedronken hebben en rond half 1 gingen we weer terug naar hotel. We zijn niet heel lang gebleven maar het was leuk om een keer mee te maken, dat zeker. Al met al was het dus een geslaagde dag waarin we veel gezien hebben van Amsterdam.

Dag 2 was helaas wat minder geslaagd want het regende de hele dag. Om 11:00 checkten we uit in het Botel en vertrokken we me de veerboot naar Amsterdam Centraal.  We zijn die dag naar Haarlem geweest wat op ongeveer 20 minuten van Amsterdam ligt. We zijn daar naar de IKEA geweest, want Jasmijn gaat binnenkort op kamers en waar kun je nou beter leuke spullen voor je kamer bekijken dan bij IKEA? Er is zoveel keus, voor ieders wat wil. Om half 4 pakten we de trein naar huis en zaten de twee dagen Amsterdam er weer op. Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Amsterdam, want het blijft toch een van de leukste steden. Zelf zou ik er nooit kunnen wonen overigens, want het is daar nooit een momentje rustig. Iedereen is drukdrukdruk en de stad zelf is dat ook. Die drukte is gezellig, maar je kunt in Amsterdam niet echt rustige plekjes vinden. Hier kan dat wel dus dat zou ik erg missen als ik in Amsterdam zou wonen. Het cijfer wat ik aan Amsterdam geef is een 8,5 want de stad heeft veel te bieden en iedereen is er vriendelijk. Er zijn veel straatartiesten en het maakt niet uit wat je doet of hoe je eruitziet want niemand kijkt je daar raar aan.

Volgende week is er geen aflevering van op de kaart, maar vanaf 1 september zal er 7 dagen achter elkaar een reisverslag online komen, buiten Nederland. Welk land het is horen jullie later nog. Een fijne avond allemaal 😘

Hier is natuurlijk zoals beloofd de link naar de video behorende bij dit artikel  https://www.youtube.com/watch?v=CymGryS98rE

 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op #11 op de kaart – Amsterdam

  1. Ruud Kooman zegt:

    Leuk verslag Cynthia

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

