Op de kaart – Kreta dag 2

Hey allemaal,

Vandaag het reisverslag van Kreta dag 2.
We stonden al vroeg op want om 10:00 was er in de ”tuin” van het hotel een sunwebmeeting, waarin er van alles werd uitgelegd over excursies en activiteiten die je kon boeken. Omdat het aanbod nogal groot was hebben we niet direct een excursie geboekt zodat we nog even goed konden bedenken waar we heen wilden.

We zijn eerst naar de supermarkt gegaan om water te kopen, dat kun je daar namelijk niet uit de kraan drinken natuurlijk, dus een paar flessen water zijn dan handig.
Verder hebben we nog wat brood en fruit gekocht want we moesten nog ontbijten.
Na een ontbijtje op het balkon besloten we naar het strand te gaan en daar lekker de hele dag van de zon te genieten. Het strand zat hooguit op 200 meter afstand van ons hotel, dat was dus nog geen minuut lopen, je kan dus wel raden waar wij regelmatig te vinden waren πŸ˜‰

De eerste dag in Kreta hebben we dus vooral van de zon genoten op het strand (het was die dag 32 graden) en veel gezwommen in de zee en vervolgens de verkoeling opgezocht bij het zwembad (die lag aan het eind van de dag in de schaduw vandaar)
In de avond hebben we tot een uur of 8 op het balkon gezeten en daarna gingen we richting de boulevard om te gaan eten.
In Griekenland eet iedereen pas veel later dan dat we dat in Nederland doen, het is daar heel normaal om pas om half 10 te gaan dineren. De restaurants zijn daarom allemaal open tot een uur of 1 en de meeste winkels zijn ook open tot laat.
Omdat we over het strand moesten om bij de boulevard te komen, hebben we eerst nog even kunnen genieten van een mooie zonsondergang.
Uiteindelijk zagen we halverwege de boulevard een restaurant dat ons wel aansprak: Manoli’s Place. We werden toen we langsliepen al meteen ”uitgenodigd” om daar te komen eten, want ook dat is normaal in Griekenland, ze staan bij de deur van het restaurant en groeten voorbijgangers waarna ze hen uitnodigen om binnen te komen voor een lekker hapje eten. Dat gaat op een gemoedelijke manier, want wanneer je bedankt en verder loopt blijven ze ook niet aandringen om tΓ³ch daar te gaan eten.

We gingen dus eten bij Manoli’s Place, een sfeervol restaurantje met vriendelijk personeel.
Als voorgerecht bestelden we een mandje kruidenboterstokbrood en een tonijnsalade. Als hoofdgerecht bestelde mijn vriend gyros en ik spaghetti met kaas. Het eten smaakte goed en de service was goed. Toen we om de rekening vroegen kregen we van de baas van het restaurant een toetje van het huis: meloen en 2 kleine bolletjes met een soort hagelslag erop. Verder kregen we een klein glaasje oozo, want dat is daar traditie. De restaurantbaas deed met ons mee, maar kwam daarna ook nog een glaasje Raki brengen. De regel is dat je die uit respect niet mag weigeren. Daarna kwam hij nog een keer met een glaasje Raki en hij deed gewoon mee, dat deed hij bij elke klant aan wie hij Raki gaf. Gelukkig was het steeds maar een klein bodempje want het is ontzettend scherp spul.
De restauranthouder was een typische Griek en riep elke keer als hij iemand een Raki bracht: Yamas! Oppaaaa! (Grieks voor Proost)

We hebben een leuke avond gehad bij Manoli’s en
we raden iedereen die naar Rethymnon gaat aan om daar zeker een keer te gaan eten, het personeel is heel vriendelijk en gastvrij.

Na het etentje hebben we nog even over de boulevard gelopen en, heel toeristisch, een stapel ansichtkaarten gekocht voor familie. Daarna gingen we terug naar het hotel en hebben daar nog een tijdje buiten op het balkon gezeten.

Kortom: we hebben een leuke dag gehad.
Omdat we deze dag niet zoveel gedaan hebben komt er van deze dag even geen video online, maar in de loop van de week heb ik nog wel een paar videos.

Een fijne avond allemaal en tot morgen!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .