Op de kaart Kreta – Dag 7 Imbroskloof

Hoi allemaal

Vandaag weer een nieuw artikel van op de kaart in Kreta.
De afgelopen 2 dagen was ik helaas niet in de mogelijkheid om iets te publiceren, maar vanaf nu weer gewoon wel, dus hierbij het verslag van dag 7.

Deze dag begon net als de andere dagen weer lekker vroeg.
We zouden namelijk de Imbroskloof gaan beklimmen en werden daarvoor om 08:50 opgehaald. Om 7 uur stonden we op zodat we nog ruim de tijd hadden om te ontbijten en klaar te maken voor de tocht door de kloof.
Om 08:50 kwam de bus ons halen en vertrokken we in de richting van de Imbroskloof.
Er ging een Nederlandssprekende gids mee die achteraan liep zodat zij zou kunnen helpen wanneer er mensen zouden vallen of wanneer er zich andere problemen voor zouden doen.

Na een uur met de bus gereisd te hebben kwamen we aan bij de Imbroskloof. Voorafgaand aan de tocht kregen we bij het restaurant van de kloof eerst allemaal een soort honingwrap, daarna kon de tocht beginnen. We begonnen op ongeveer 750 meter hoogte en we zouden de wandeling eindigen op ongeveer 200 meter. Zo op het eerste gezicht klinkt het misschien saai? Dat was het absoluut niet. Het gebied in en rondom de Imbroskloof was echt heel mooi dus we zijn heel blij dat we de tocht gedaan hebben.

De video van de Imbroskloof komt later deze week online, daarin kun je nog iets gedetailleerder zien hoe het daar was en hoe moeilijk de wegen soms waren, want er lagen veel stenen en soms waren er best wat hoogteverschillen waarbij je goed op je hoede moest zijn, maar nogmaals: het was een mooie tocht.

Hier begon de wandeling

Dit is halverwege de kloof.

Overal werd rekening mee gehouden: er was een ezel beschikbaar gesteld, zodat mensen die gevallen waren en écht niet meer konden lopen, verder konden op de rug van de ezel. Gelukkig heeft iedereen de tocht heelhuids doorstaan, op een paar kleine valletjes na.

Dit is het einde van de kloof. We zijn van 750 meter afgedaald naar 200 meter. De tocht was 8 kilometer, we hebben het in 2 uur en 20 minuten gelopen. Dat is niet heel snel, minder dan 4 km p/u, maar het was ook heel gevaarlijk om snel door de kloof heen te lopen, er lagen veel stenen en er waren veel hoogteverschillen, dus rennen of snelwandelen is dan geen optie.
Na de wandeling hebben we eerst even een halfuurtje bij een klein restaurantje gezeten en even wat gedronken. Om 14:00 was iedereen terug en gingen we terug de bus in. We gingen naar Frago Kastello Beach, een prachtig strand in de buurt van de Imbroskloof.

We hadden anderhalf uur de tijd om te relaxen, zwemmen, zonnen etc. Wij kozen ervoor om de schaduw op te zoeken onder de bomen, het was net iets te warm zo vol in de zon, maar we hebben heel erg genoten van het mooie uitzicht.
Toen we om 18:00 terug aan kwamen bij het hotel waren we redelijk moe, dus vonden we het wel tijd voor een ijsje gevolg door een duik in het zwembad.
Daarna hebben we nog even op ons balkon gezeten en met de buren gepraat, want het was alweer de laatste avond en we vroegen ons af waar we deze laatste avond uit eten zouden gaan. Op aanraden van de buren gingen we naar Taverna 1+1.
Dit restaurantje zat heel dichtbij het hotel, het was hooguit 5 minuten lopen.

zo zag het restaurant eruit, we vonden het zo sfeervol…
We waren er al eens eerder langs gelopen, maar uiteindelijk hadden we toen besloten om in het centrum van Rethymnon te eten. Het etentje bij dit restaurant was de perfecte afsluiter van de vakantie. Er hing een typisch Griekse sfeer, heel gezellig.
Ook hier was het personeel zeer vriendelijk, ze deden erg hun best voor al hun gasten.
Als voorgerecht namen we groentesalade met komkommer en tomaat en weer een mandje garlic bread. Dit hebben we elke dag genomen, maar bij elk restaurant is het weer anders. Je kunt het op veel verschillende manieren serveren en de Grieken kunnen dat dus erg goed.
Verder had ik als drankje ananassap en mijn vriend een Mythos: een Grieks biertje.

Als hoofdgerecht wilden we graag allebei mousaka, het is natuurlijk wel zo leuk om ook een keer een echt Grieks gerecht te eten als je er op vakantie bent.

Het was weer een groot potje wat we kregen, maar het smaakte weer geweldig, ik had ook niet anders verwacht.
Als toetje kregen we nog een plankje meloen en natuurlijk een glaasje Raki.

Na ons etentje gingen we terug naar het hotel, om nog een laatste avond gezellig met de anderen een drankje te doen op het terras van het hotel.
Ook dit was van vanzelfsprekend gezellig. Rond half 2 gingen we slapen, morgen alweer naar huis helaas.
Gelukkig hadden we gunstige vluchttijden waardoor we nog een hele dag in Rethymnon konden besteden: we werden pas om half 6 savonds opgehaald door de Sunweb-bus richting het vliegveld.
Het was een leuke laatste avond op Kreta, gelukkig hebben we morgen nog een dag om te genieten.

Fijne avond allemaal en tot morgen!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .