Op de kaart – Kreta dag 8 laatste dag op het eiland

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we alweer aangekomen bij de laatste aflevering van de Kreta-serie voor op de kaart.
Vanaf nu ga ik weer verder met ‘Op de kaart’ binnen Nederland en daar heb ik weer veel zin in. Er zijn nog genoeg steden die ik niet bezocht heb en vast ook nog steden waar ik nog nooit van gehoord heb, dus mocht je tips/suggesties hebben laat die dan zeker achter in de reacties.

Helaas, alweer de laatste dag op Kreta.
Gelukkig hadden we nog de hele dag om door te brengen op het eiland, want we werden pas om half 6 smiddags opgehaald door de bus. We hoefden ook niet al om 10:00 uur uit onze hotelkamer te zijn, want er kwamen die dag nog geen nieuwe vakantiegangers in dat appartement en dus konden we onze kamer nog een dag aanhouden, helemaal gratis; Efgariesto Stratos en Maria!

Zoals elke ochtend stonden we weer vroeg op en omdat het dus onze laatste dag op Kreta was besloten we nog een keer een ontbijt van het hotel te nemen.
Na het ontbijt gingen we nog 1 laatste keer naar het winkelcentrum van Rethymnon om de laatste souvenirs te kopen. We gingen er lopend heen zodat we nog even van het mooie uitzicht konden genieten. Deze k
eer namen we een weg door de smalste straatjes van Rethymnon en langs de fonteinen. Uiteindelijk bracht die weg ons aan de achterkant van Fortezza Rethymnon. Langs het fort zijn we terug gelopen naar de restaurantzijde om nog even te lunchen bij een gezellig eetcafeetje met hele comfortabele banken. 
Ik bestelde een omelet met ham en kaas en mijn vriend nam een cheeseburger.
Natuurlijk kregen we er ook nog friet bij en was het een flinke omelet, maar het smaakte prima. We zouden niet echt goed kunnen dineren die avond omdat we een groot deel van de avond onderweg zouden zijn en omdat Chania Airport erg klein is, hielden we er rekening mee dat we daar niet al te veel keus zouden hebben in maaltijden en dat klopte uiteindelijk ook.

Rond half 2 namen we de taxi terug naar het hotel, zodat we nog ruim de tijd hadden om de koffers terug in te pakken en de kamer aan kant te maken. Ook hebben we nog een verfrissende duik in het zwembad genomen want het was die dag erg warm.

Om vijf uur waren de koffers volledig ingepakt, de kamer was schoon en opgeruimd en het eten dat we nog over hadden hebben we naar buren gebracht want die zouden nog een week blijven. We waren dus klaar voor vertrek.
Maria zwaaide ons uit en gaf ons allemaal nog een knuffel en Stratos bracht ons naar de bus. Wat een geweldige week was het in Hotel Anna, de tijd vloog dan ook voorbij.

Onderweg naar Chania reden we langs een mooi natuurgebied, met veel bergen en kraakhelder water en verder een mooi uitzicht. Na anderhalf uur kwamen we aan op Chania Airport en was het tijd om in te checken. Om 21:15 konden we boarden en om 21:45 vertrokken we. De terugvlucht was helaas een stukje minder comfortabel dan de heenreis. We hadden turbulentie en flink last van onze oren. Wel was het heel helder en dus kon ik redelijk wat zien vanuit het vliegtuig, ondanks dat het donker was.
Ik vond het wel leuk om boven die verlichtte steden te vliegen, het was een mooi zicht. Helaas is de foto niet zo mooi als de werkelijkheid, daar is mijn camera net niet goed genoeg voor.

Om kwart over 12, een kwartier te vroeg, landden we op Schiphol en was erg blij dat ik het vliegtuig uit mocht. Op de koffers hebben we nog drie kwartier moeten wachten omdat er een storing aan de band was, maar uiteindelijk werd het opgelost en kregen we gewoon onze koffers. Mijn vader haalde ons op en trakteerde ons op Starbucks, een aangename verrassing.
Toen volgde de weg naar huis en om 04:00 waren we weer thuis.
De vakantie is helaas weer afgelopen, maar wat was het een mooie ervaring.
Ik raad Kreta zeker aan, omdat het een heel veelzijdig eiland is. Er zijn zoveel activiteiten waar je uit kunt kiezen voor jong en oud en de steden zijn er erg mooi. De Grieken zijn vriendelijk en kunnen eten bereiden als de beste en de stranden zijn erg mooi.
Ik zou zeker nog weleens terug willen naar Griekenland. Misschien niet direct volgend jaar, want ik wil nog veel meer van de wereld zien, maar nu ik Kreta gezien heb ben ik ook benieuwd naar de andere eilanden.

Allemaal bedankt voor het volgen van mijn vakantieverslagen en natuurlijk voor jullie leuke reacties! Fijne avond allemaal en tot snel

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op Op de kaart – Kreta dag 8 laatste dag op het eiland

  1. Caesarina de Nooijer zegt:

    Leuk, jammer dat het voorbij is. Nu maar weer wachten op de reisverslagen hier in Nederlsnd

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

