#12 Op de kaart – Utrecht Taart & Trends

Hey allemaal,

Het is weer maandag en dat betekend weer een nieuw artikel ‘Op de kaart’
In dit artikel ga ik naar Utrecht, waar ik al eens eerder geweest ben voor op de kaart, maar ik ging niet naar Utrecht om meer van de provincie te ontdekken: Ik ging naar de Taartenbeurs, beter bekend als Taart & Trends 2016!
Bakken is iets wat ik erg leuk vind om te doen, maar ik doe dat eigenlijk veel te weinig.
Mijn moeder bakt wél regelmatig allerlei lekkernijen waaronder taarten.
Het leek ons allebei leuk om naar Taart&Trends te gaan en dus bestelden we meteen tickets toen deze beschikbaar kwamen.

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover: Taart & Trends 2016 in de Jaarbeurs.
Het was een heel uitgebreid evenement: er waren kraampjes waar je ingrediënten kon kopen zoals kleurstoffen en smaakstoffen, fondant, uitsteekvormen en nog veel meer.
Verder werden er workshops gegeven waaronder 1 workshop door Farida Alihoesen, de finaliste in ”Heel Holland Bakt” in 2015.
Ook waren er verschillende deelnemers uit het programma ”Ja, ik wil… een taart” die hun kunstwerken tentoonstelden, want dat waren ze echt, de taarten: Stuk voor stuk kunstwerken waar heel wat uren werk in gestoken is. Van miniontaarten tot een bruidsjurk van taart en van jungletaarten tot Donald Duck als taart.
Zelfs het snoephuis van Hans & Grietje kwam voorbij. Alles op de foto’s is taart. Ook de Donald Duck is van taart, die vind ik zo mooi gemaakt, het lijkt net een beeld.

Natuurlijk waren er ook nog kraampjes waar je lekkernijen kon kopen en uiteraard eerst even proeven. We hebben een zakje chocoladecakepops gekocht die er heel goed uitzagen en de smaak was nóg beter.
Verder hebben we nog een aantal flesjes kleurstof gekocht en natuurlijk ook smaakstof.
Ook hebben we nog een aantal uitsteekvormpjes gehaald waaronder een ananas, die onmiddelijk mijn favoriet was. Al met al was het een zeer geslaagde dag en ik zou volgend jaar graag weer willen gaan.
Naast een leuk dagje uit was de taartenbeurs ook een goede inspiratiebron.

 

Hier is een linkje met een korte video van de taartenbeurs waarin nog meer mooie taarten te zien zijn. https://www.youtube.com/watch?v=AQegs7U2FEo

Fijne avond allemaal en tot snel

     

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

