#13 Op de kaart – Groningen

Hey allemaal,

Vandaag weer een keer een nieuwe ‘Op de kaart’.
Deze keer ging ik naar Groningen, zo ongeveer de verste uithoek van het land vanaf mijn woonplaats, maar wel de moeite waard.

Ik was in het weekend in Eindhoven en Utrecht en vanaf Utrecht is het niet zo lang reizen naar Groningen dus dat scheelde al.

Ik nam de trein van 08:20 en kwam aan om 10:44.
Het leuke was dat ik vanaf het station in een keer de goede weg liep naar het winkelcentrum, ondanks dat Groningen best groot is.
Vanaf het station is het ongeveer 5 minuten lopen naar het winkelcentrum en het is heel makkelijk te vinden.
Onderweg zag ik veel kunstachtige beelden en betegeling dat vond ik wel leuk om te zien. Ik kwam in Groningen veel Hogescholen tegen en een universiteit. Volgens mij is Groningen best een goede studentenstad, er hangt in ieder geval een leuke sfeer.

De Groningers zijn aardige mensen, maar ook een beetje terughoudend. Ze zijn niet zo uitbundig als in Limburg of Brabant, maar toch hangt er wel een fijne sfeer in Groningen.
Het is een grote stad met brede straten en veel pleinen. Er zijn veel mensen, maar omdat alles zo massaal is lijkt het alsof er heel weinig mensen komen, alles is veel beter verspreid dan in bijvoorbeeld de smalle straatjes van Amsterdam.
Op de foto rechts zie je het winkelplein, redelijk groot zoals je kunt zien en als je een paar straatjes verder loopt kom je weer uit op een groot plein en eigenlijk is dat om de paar straten wel zo. Ik moest er eigenlijk even aan wennen, tot nu toe ben ik vooral in hele drukke steden geweest waar de straten veel minder breed waren en iedereen dus veel dichterbij elkaar liep. Toch was het niet vervelend, heel handig juist al die ruimte. Je hoeft niet bang te zijn dat je aangereden wordt als je even niet alert bent, terwijl je in steden als Amsterdam en Rotterdam veel beter op je hoede moet zijn.
Er waren veel winkels in Groningen en natuurlijk ook mijn grote favoriet KiKo Milano, maar die werd helaas net verbouwd dus dat was jammer.
Verder waren er H&M, Vero Moda, Pull&Bear, Only, Op=Op Voordeelshop, Sneakers, Footlocker en er schijnt sinds kort ook een Primark te zijn maar die heb ik niet kunnen vinden. Na ongeveer 2,5 uur was ik de stad rond en ben ik even een broodje gaan eten bij de Hema, waar ik erg vriendelijk geholpen werd.
Daarna heb ik nog een beetje rondgewandeld in een park, want die zijn er ook best veel.
Het klinkt misschien saai, maar ik vond de natuur in Groningen zeker mooi. Heel rustig en veel groen en daar hou ik wel van. Of ik nog eens terug zou gaan naar deze stad? Ik denk het wel, het is namelijk best een leuke stad, het is alleen zo lang reizen en dat is een beetje jammer, maar er is genoeg te doen en het is weer eens wat anders dan de drukbezochte steden waar ik het liefst kom.
Ik geef de stad een 7,8. De volgende keer wil ik graag andere delen van de stad zien zodat ik ook wat meer beeldmateriaal kan laten zien. Het was de hele dag heel mistig dus ik heb niet veel goede foto’s kunnen maken helaas, maar dat komt gewoon de volgende keer.

Heb je nog leuke ideeen voor een stad die ik moet bezoeken? Laat het dan weten in de reacties en misschien ga ik de volgende keer wel naar een door jou gekozen stad.
Ik ben vooral benieuwd naar leuke steden in Friesland, Gelderland, Overijssel en Drenthe omdat ik in deze provincies vrijwel nooit kom.
Fijne avond en tot volgende week!

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

2 reacties op #13 Op de kaart – Groningen

  1. Caesarina de Nooijer zegt:

    Weer een leuk verhaal reizend reportertje.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

