10 dingen die ik leuk vind aan de winter

Hoi allemaal, 

Vandaag schrijf ik een artikel over de winter, want die staat al bijna voor de deur. Veel mensen vinden het een vervelend seizoen. Het is koud en donker, maar toch zijn er ook een heleboel leuke dingen aan de winter. Hier zet ik 10 redenen neer waarom ik de winter wél leuk vind.

1. Kerst. Het is mijn favoriete feest, ik hou van de gezelligheid eromheen en de sfeer. Ik verheug me er ieder jaar weer op.

2. Kaarsen aansteken. Ik hou al van kaarsjes sinds ik me kan herinneren. Op dit moment staat heel mijn bureau vol met kaarsen in verschillende tinten paars en een aantal geurkaarsen. Nu het zo vroeg donker is, steek ik elke avond mn kaarsen aan, puur omdat ik het zo gezellig vind staan.

3. Kerstinkopen doen genoeg mensen vinden dit een vervelend karweitje, ik niet. Het liefst verzin ik elk jaar weer iets anders om iedereen orginele cadeautjes te geven.

4. Familiebezoek ik ben sowieso een familiemens, maar in de winter probeer ik nog vaker langs alle familie te gaan, zeker bij mijn opa omdat ik het belangrijk vind dat niemand eenzaam is en al helemaal niet in deze periode. 

5. Thee  leuten dat doe ik ook wanneer het geen winter is, maar in de herfst en de winter drink ik veel meer thee dan in de zomer. Ik koop graag thee en ik probeer het liefst elke keer weer een andere smaak

6. Suprises in elkaar knutselen en dan Natuurlijk vooral het dichten vind ik leuk maar dat wisten jullie al 😉 Bij ons worden de surprises tijdens kerst gedaan, sinterklaas wordt niet echt meer gevierd. 

7. Een nieuwe wintergarderobe kopen Winkelen vind ik sowieso leuk, maar de winter is natuurlijk een mooi excuus om je kledingkast nieuw leven in te blazen. 

8. Schaatsen elk jaar staat de schaatsbaan er weer en elk jaar ben ik er wel weer een paar keer te vinden. De laatste keer dat ik op natuurijs heb gestaan is alweer 8 jaar geleden, maar wie weet komt het er ooit nog eens van

9. Sneeuw maar alleen als ik er niet door hoef. De afgelopen 2 jaar heeft het eigenlijk niet gesneeuwd dus dit jaar mag er van mij best 2 dagen sneeuw liggen, het liefst met kerst. Ik vind het er altijd heel mooi uitzien en het hoort gewoon bij de winter.

10. Oud en nieuw want dat vier ik met een grote groep familie en soms ook vrienden dus dat is altijd gezellig. De hele avond hebben we hapjes en drankjes en de sfeer om 12 uur vind ik ook altijd heel leuk want iedereen die je tegenkomt wenst elkaar gelukkig nieuwjaar, of je ze nu kent of niet.

Wat vinden jullie leuk aan de winter?

Fijne dag 😘

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op 10 dingen die ik leuk vind aan de winter

  1. Roeland Saman zegt:

    Ik ben helemaal gek op de kerst. Ik hou van vorst en sneeuw. Het liefst wel met een zonnetje erbij. Dat hoort allemaal bij de winter. En hoewel ik ook heel veel van de zomer hou, zou ik de winter niet willen missen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

