Schrik niet van de titel, niets is wat het lijkt – leven met kanker

Hoi allemaal.

Vandaag schrijf ik een artikel over een pijnlijk onderwerp. Iets waar bijna iedereen weleens mee te maken heeft gehad of helaas nog mee gaat maken: Kanker. Sommigen zullen misschien met hun ogen rollen en dit verhaal wegklikken, maar ik wil aandacht voor dit onderwerp. Vier uur voor het schrijven van dit artikel las ik een bericht. Een meisje van 4 dat neuroblastoomkanker had, was overleden. En ja, zij is helaas een van de miljoenen, maar toen ik het artikel las stroomden de tranen over mijn wangen. Ik had namelijk een maand eerder ook een artikel gelezen over hetzelfde meisje. Haar gezichtje vertrokken van de pijn, een eenzame traan op haar wangetje en haar bloedvaten staken uit. Dit kind werd opgevreten door kanker en op het moment dat ik dit artikel schrijf is zij net aan een dag overleden. Misschien vraag je je inmiddels af: Goh, waar doel je op? Op het feit dat kanker zó ontzettend veel kapot maakt, terwijl heel veel mensen het woord kanker als bijvoegelijk naamwoord zien. ‘Kanker op, kankerwijf, kankerstom’ etc. Het staat er keihard en zo komt het ook aan: keihard. Waarschijnlijk weten veel mensen niet wat het eigenlijk echt inhoudt, anders zou je je wel 10 bedenken voordat je zoiets zegt. Het liet me realiseren dat gezonde mensen van alles heel makkelijk zeggen en van alles willen terwijl dit kindje alleen maar wilde overleven en vrij zijn van pijn. Zij heeft niet gekozen voor een leven met kanker, maar jij kan er wel voor kiezen om na te denken voordat je iets zegt. Ik wens niemand in de wereld dit toe, ik hoop dat iedereen die dit leest in goede gezondheid mag verkeren voor de rest van zijn leven. Daarom wil ik je in ieder geval vragen om even goed over dit onderwerp na te denken, want het leven is zo slecht nog niet voor ons gezonde mensen. 

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

