De 10 meest gekozen goede voornemens

Hey allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier voor het laatst een artikel postte, maar ik heb er bewust voor gekozen om even wat minder te bloggen en meer bezig te zijn met mijn studie en om veel tijd door te brengen met familie maar; ik ben er weer.
Vandaag een artikel over goede voornemens. Het jaar heeft nog 2 dagen en dan is het alweer 2017. Voor veel mensen is 1 januari het moment om te beginnen aan goede voornemens. Nou, goed dan, 2 januari. Op 1 januari gaan de meeste mensen langs vrienden en familie en dan komen de lekkernijen vaak weer op tafel. Desalniettemin, veel mensen gaan weer hun uiterste best doen om nieuwe doelen te bereiken of dingen te verbeteren in hun leven. Zelf doe ik er nooit zo aan, behalve vorig jaar toen ben ik vlak voor het nieuwe jaar bloeddonor geworden. Gisteren was ik alweer een jaar donor en ik moet eerlijk toegeven dat ik daar trots op ben.
Ondanks dat ik verder niet zo van de goede voornemens ben, vind ik het wel altijd leuk om te horen wat anderen voor goede voornemens hebben en waarom.
Ik zocht uit wat de 10 meest voorkomende goede voornemens zijn en ik zet ze hier voor jullie op een rijtje.

10: Alles op orde krijgen omdat geordend het nieuwe jaar ingaan ervoor zorgt dat je lekker zorgeloos kunt leven. Tot op zekere hoogte dan natuurlijk. Veel mensen vinden het vermoeiend om een propvolle agenda te hebben en eigenlijk helemaal niet meer te weten wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. In het nieuwe jaar willen veel mensen daar graag iets aan doen.

9 Iets geven aan een ander als blijk van waardering dat anderen klaar staan voor hem/haar. Dit hoeft niet eens per se iets materialistisch te zijn het kan het kan ook betekenen dat je iemand wilt helpen in het nieuwe jaar of geld aan een goed doel wilt schenken. Veel mensen willen het nieuwe jaar ingaan met een goed gevoel en kiezen daarom voor dit voornemen. Geef ze eens ongelijk.

8. Iets nieuws leren Dat is natuurlijk altijd leuk en ik moet zeggen dat ik dat zelf ook nog wel als voornemen zou kunnen kiezen, omdat ik graag nieuwe dingen leer. Zo zou ik graag beter worden in piano spelen of gitaar leren spelen, maar ook een fotografiecursus lijkt me leuk, omdat fotograferen iets is wat ik graag doe en graag goed wil kunnen. Met mij vele anderen die iets nieuws willen leren in het nieuwe jaar. Of dat nou een nieuwe taal is of juist een sport, er is keuze genoeg

7. Geld op een verstandige manier uitgeven want eerlijk is eerlijk: niemand vind het leuk om niets meer voor zichzelf te kunnen kopen. Veel mensen noemen dit als voornemen, om wat geruster te leven.

6. Gezonder leven. Zo stoppen veel mensen op 1 januari met roken of drinken en gaan we met zijn allen massaal naar de sportschool. We willen graag gezond eten. Het lukt de een beter dan de ander, maar sommigen houden het heel knap vol. Onder gezond leven verstaan de meeste mensen dan vooral gezond eten en minder snel naar snacks grijpen.

5. Ontstressen Nu ik alle tien de punten op een rijtje zet zie ik er toch een paar tussen staan waar ik me in kan vinden. Punt 6, punt 8, maar ook punt 5, dit punt dus. Ik ben namelijk erg chaotisch en regelmatig loop ik gestrest rond, omdat ik een opdracht in moet leveren voor mijn studie bijvoorbeeld, of om kleine dingen die achteraf eigenlijk wel meevielen. Hoe dan ook, veel mensen willen relaxed het nieuwe jaar in en kiezen ervoor om te gaan mediteren, om aan yoga te doen, te gaan sporten etc. In deze maatschappij is iedereen vaak druk,druk,druk en we moeten van alles. Die sress opzij kunnen zetten is dan natuurlijk wel zo fijn.

4. Stoppen met roken Bij punt 6 kwam deze al aan bod, maar dat was gezonder leven in het algemeen. Punt 4 is echt specifiek stoppen met roken, omdat dat voor veel mensen zwaarder weegt dan gezond eten. Het is een heel moeilijk voornemen, veel mensen denken na een paar dagen ook: laat maar zitten. Tip: zoek steun/motivatie bij mensen die hetzelfde voornemen hebben als jij. Misschien helpt het je.

3. Afvallen de kerstkilo’s eraf trainen en sommigen verliezen graag nog een kilootje extra.

2. Conditie verbeteren Zoals ik in punt 6 al vertelde, willen veel mensen graag gezonder leven en meer gaan sporten. Daarbij hoort ook een goede conditie. Veel mensen willen graag fit zijn en zien sport als dé ideale manier om te ontstressen.

1. Meer tijd doorbrengen met familie en vrienden dat vind ik een goed voornemen, want familie is het belangrijkste wat je hebt en vrienden zijn ook belangrijk. Zolang je je familie hebt moet je goed voor ze zijn en voor ze zorgen net zoals zij ooit voor jou gedaan hebben of voor jou zullen doen later.

Hebben jullie nog goede voornemens of mis je er nog 1 in het rijtje?
Laat het weten in de reacties.

Fijne jaarwisseling enne, keep up the good work! ❤

 

Afbeeldingsresultaat voor tumblr goede voornemens

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in 10 dingen die. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

