Geluksmomenten (2)

Hoi allemaal,

Al ruim een maand heb ik geen content geplaatst op mijn blog, in verband met mijn studie, maar vandaag heb ik weer een artikel voor jullie over geluksmomenten, omdat ze je kunnen helpen en omdat ze belangrijk zijn. Bovendien is het leuk om aan zulke momenten terug te denken. Vanaf 1 januari tot op heden heb ik elke dag een geluksmoment opgeschreven zodat ik aan het eind van het jaar ongeveer 365 geluksmomentjes heb en ik precies terug kan lezen wat me blij gemaakt heeft dit jaar. 

Herinneringen ophalen is iets wat ik leuk vind om te doen. Laatst vond ik mijn oude dagboek van 14 jaar geleden terug. Zo leuk om te zien waar de 6 jarige ik allemaal blij van werd. Ik schreef er in dat ik blij was met mijn lieve vriendinnen en dat ze alledrie een prachtige prinsessenjurk hadden. Ik heb echt hardop moeten lachen om wat ik allemaal tegen kwam. Later, toen ik in groep 8 zat heb ik opnieuw een dagboek bijgehouden. We waren een hechte klas en maakten veel leuke dingen mee. Zo mochten we een keer op school slapen, organiseerden wij dat jaar de schooldisco en natuurlijk was er aan einde van het schooljaar onze afscheidsmusical. Ik heb gedurende het hele jaar van alles opgeschreven in dat schrift. Ik was toen 11, ik had een heel ander handschrift en een andere manier van schrijven en denken. Wat natuurlijk logisch is, want naarmate je ouder wordt ontwikkel je jezelf meer en ga je anders tegen dingen aan kijken. Het grappige is dat ik sommige dingen die ik in de dagboekjes geschreven heb eigenlijk al een beetje vergeten was en die lees ik dan ineens terug en dan toch komt de herinnering weer kraakhelder boven, alsof ik het nooit ‘vergeten’ was. 

Gisteren zei mijn zusje tegen me: “Weet je eigenlijk dat jij me hebt leren fietsen?” Dat was iets waar ik best trots op was, en stiekwm nog steeds wel 😉 maar ik kon het me niet meer zo goed herinneren. Toch maakt zoiets me dan blij, dat ze dat heeft onthouden hoe klein ze ook was. Herinneringen zijn eigenlijk de meest bijzondere “bezittingen” die je hebt. Niemand kan ze van je afnemen, maar je kan ze toch delen met wie je maar wilt. 

Wat is jouw geluksmoment van vandaag? Wat is jouw mooiste herinnering?

Over myvisionthroughyoureyes

Reizen - Fotografie - Schrijven - Fashion - Lifestyle - Art - Muziek
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

